سند تک برگ چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1398
بازدید : 88
نویسنده : زینالی

طبق قانون ثبت، سندی از طرف دولت دارای اعتبار است که در دفتر اسناد رسمی ثبت شده باشد و همین امر اهمیت داشتن سند رسمی را نشان می دهد. سند سه شکل دارد: ممکن است دفترچه ای و منگوله دار باشد که سابقاً برای املاک صادر می شد و به دلیل ضعف امنیتی آن تبدیل به سند تک برگ شد. ممکن است سند مشاعی باشد که در برگ A3 تنظیم می شود و ممکن است تک برگ باشد که مورد بحث ماست. از جمله ایرادات سند دفترچه ای را ضعف امنیتی، عدم درج نشانی،آدرس و موقعیت جغرافیایی ملک که باعث سوءاستفاده برخی می شد، وجود اطلاعات اضافی از پیشینه و سابقه سند برروی آن و سهولت انجام اعمال مجرمانه و درز اطلاعات محرمانه افراد، هزینه بالای چاپ دفترچه، الحاق،سرب و نگهداری مشکل دانسته اند. وجود هولوگرام روی سند تک برگ این مزیت را دارد که به راحتی قابل جعل نیست. با این وجود باز به شما پیشنهاد می کنیم به سند تک برگ اعتماد نکرده و برای خرید یک ملک، در باب ملک فوق از اداره ثبت استعلام نمایید.

تا قبل از سال ۱۳۹۰ اگر ملکی را معامله می کردند می توانستند با سند منگوله دار معامله نمایند اما بعد از سال۱۳۹۰ باید برای معامله ملک ابتدا سند تک برگ بگیرید و سپس ملک را معامله نمایید. چنانچه سند منگوله دار دارید باید ابتدا سند تک برگ بگیرید و سپس ملک را معامله نمایید.

 

سند تک برگ

 

مزیت های سند تک برگ چیست؟

سند تک برگ از آنجایی که رسمی است درهمه جا معتبر است و دولت دارنده آن را مالک ملک می داند و علاوه بر این چون صدور آن سیستمی و مکانیزه است و احتمال جعل در آن بسیار کم است اهمیت بیشتری پیدا می کند.

مزیت دیگر سند تک برگ این است که فرآیند انتقال سند به نام خریدار و درخواست، تعویض سند توسط وی در یک زمان و در یک محل انجام و از اتلاف وقت و هزینه زیاد جلوگیری و دارای نظم بیشتری است. در سند تک برگ نقشه هوایی کاداستر ملک روی آن قراردارد که می توان دقیقاً محل ملک را دریافت. به همین دلیل سند تک برگ را سند تک برگ کاداستر هم می نامند.

در سند دفترچه ای وقتی ملک چند مالک داشت، درج نام همه مالکین و این که دفترچه سند در دست کدام یک از شرکا باشد مطرح بود به طور نمونه در حالت اشاعه املاک، وقتی فردی یک دهم ملک را مالک بود صدور دفترچه و نحوه تعیین سهم به سختی انجام می شد درحالی که در سند تک برگ برای فرد سند تک برگ برای یک دهم سهم صادر خواهد شد.

ادامه مطلب در:سند تک برگ چیست+مزیت آن+نحوه گرفتن سند تک برگ





:: برچسب‌ها: سند تک برگ , سوال حقوقی , وکیل , سنا ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 5856
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com